top of page
  • תמונת הסופר/תגלי יהודה מכירות לארה"ב

ארה"ב נגד סין - והזדמנויות ליצואנים ישראלים

עודכן: 26 בנוב׳ 2018



מלחמת הסחר בין ארה"ב וסין מחריפה עם מכסים הדדיים. הסחר המשותף בין המעצמות עומד על סך של 635 מיליארד דולר (מוצרים בלבד), אך סחר זה מייצג חוסר איזון מהותי, שכן ארה"ב שוק יעד 1# עבור סין, מייבאת סך של 506 מיליארד דולר מסין, וזאת בשעה שסין מיבאת מארה"ב רק סך של $130 מיליארד. עבור ארה"ב, סין מהווה את שוק היצוא השלישי בגודלו.


נתונים אלו הם רק חלק מהעדר ההדדיות המתקיים בתהליך העבודה המשותף בין המעצמות, אך חוסר איזון זה מותיר את ארה"ב עם גרעון סחר של $376 מיליארד.

כיום, בראש ההנהגה הפוליטית בארה"ב עומד נשיא שהוא איש עסקים בראש ובראשונה, ומבין את עוצמת כח הקניה של השוק האמריקאי, וההבדלים תהומיים, שכן לארה"ב המונה כ 300 מיליון תושבים, תל"ג גדול בכמעט 70% לעומת זה של סין, המונה פי 4 תושבים.


מלחמת הסחר פותחת דלת ליצרנים מארה"ב ומכל העולם בשל התייקרות סחורות מסין, זאת השתקף במחלקות רבות ושונות בעת סקר שוק חנויות שערכתי, הסתבר כי הקמעונאים עוברים למוצרים חליפיים מיצרנים אמריקאיים ומציגים אלטרנטיבות נוספות של חומרי גלם - וכל זאת על מנת לשמור על מחירי שוק ללא תוספת עלויות של המכסים.

שינויים גיאופוליטיים אלו פותחים דלתות לא רק בתחומי B2C אלא גם עבור יצרנים, יזמים, וחברות הפועלות בתחומי ה B2B, הרלוונטיים לסגמנטים המופיעים בגרף, הן בארה"ב והן בסין.


שינויים אלו מציגים הזדמנויות עצומות לפיתוח שוק, כמו גם נחיצות באנליזה מחודשת של פעילות בשווקים אלו על מנת לנטר השקעות, פוטנציאל מחודש, וסיכונים.


שאלות? רוצה לדעת עוד? רוצה ליצא? צור קשר :


30 צפיות
bottom of page