top of page
  • תמונת הסופר/תגלי יהודה מכירות לארה"ב

Be Well

תעשיית ה Health and wellness הגיעה למחזור מכירות כלל עולמי בסך של 4.2 טריליון דולר בשנת 2017, בליבתה עומד מנוע צמיחה ששינה לא מעט הרגלי צריכה - דור המילניאלס.

עידן האינטרנט והמדיות החברתיות מונף על ידי דור המילניאלס, האמור בקבוצה דמוגרפית שנולדה בין 1980-2000 ודור זה שינה את העולם.


לדור זה ערכים מאד שונים מקודמיו, דור זה דחה נישואין, רכישת בתים ועוד – לגילאים מאוחרים יותר - מדובר על דור הרבה יותר פתוח וסובלני, פחות מסורתי, הדורל בשקיפות, מודע, ודורש לקיחת אחריות כלפי האקולוגיה וייצור בר קיימא.


דור המילניאלס כיום מהווה את מנוע הצמיחה בעולם כולו. תחזית ההכנסות לדור זה ב 2022 עומדת על : ארה"ב 124,000 דולר בשנה, אירופה 53,000 דולר, ובסין 14,000 דולר.


בארה"ב דור זה מונה למעלה מ 70 מיליון תושבים, באירופה המספר דומה, ובסין – למעלה מ 200 מיליון תושבים. בחינת הכנסותיו ובחירות הוצאותיו מעמידות אותו בראש מעייני הקמעונאים והיצרנים בעולם כולו.


דור זה שינה את תהליכי הרכישה ואת הדגשים על קטגוריות מסוימות, אחת החשובות שבהן היא הרפואה הקונבנציונלית למול הרפואה המונעת.

דור זה נותן דגש על רווחתו ובריאותו האישית באמצעות הקפדה על תזונה "נקיה", עם עדיפות לרכיבים טבעיים בדגש על מזונות על, ומזון אורגני ופחות מרוסס עם כימיקלים.


לדוגמה דור זה – להבדיל מקודמיו שצרכו תוספי תזונה - מעדיף לתת דגש על בריאות ולקבל את הערכים

המוספים של מינרלים ו-ויטמינים באמצעות משקאות אבקה בגין תהליך הכנת האבקה בהקפאה המשמרת את ערכי הירקות ופירות.


דור המילניאלס מעדיף את צריכת החלבון מהצומח, ומסביר את הצמיחה המטאורית של סגמנט זה וכן את צניחת מכירות החלב מהחי - לעומת גידול חלב מהצומח בארה"ב.


מזון ומשקאות אינם התחומים היחידים של הרפואה המונעת – שכן גם בתחום מוצרי הטיפוח ההקפדה של דור זה היא על מוצרים מרכיבים טבעיים – בשנת 2017 תחום מוצרי הטיפוח והיופי מרכיבים טבעיים גדל ב 9%. עם זאת נקודה חשובה לקחת בחשבון היא כי על פי דוח "עתיד היופי" של חברת נילסן צוין כי 20 החברות המובילות את תחום זה מוכרות 96% בחנויות ולכל יתר החברות שטח מדף של 4%, לעומת זאת התחרות בסחר האלקטרוני מפנה יותר מקום למותגים פחות מוכרים שכן במימד זה 20 הגדולות מוכרות 14% בלבד.


עוד חשוב לקחת בחשבון כי דור זה מעדיף להוציא את ההכנסה הפנויה על חוויה ובכלל זה על נופש, מפנה זמן לעצמו ומשפחתו, ומקפיד על איכות חיים טובה בהרבה לעומת הדורות הקודמים.


לתהליכים אלו השפעות עצומות על סוגי המוצרים המושקים לשוק, ואלו הניבו התפתחות של תעשייה שלמה שהוגדרה כ Health And Wellness – תעשייה זו רווחת בעולם כולו ומקיפה סגמנטים רבים, וזו האחת על הכוונת של קמעונאים רבים (וולמארט שכבר שינתה את אופן הדיווח שלה בדוחות הכספיים של 2017 הצהירה כי היקף קטגוריה זו ברשת עומדת כבר על מעל 18 מיליארד דולר).


התפתחות המגמה לא נותרה בין "כותלי" דור המילניאלס, אלא מהדהדת גם בקרב דורות נוספים.

האוכלוסייה על פני כדור הארץ גדלה ל 7.7 מיליארד אזרחים, שכן אורך החיים הולך ומתארך ונתון זה משפיע על תחומי הרפואה הקונבנציונאלית, הרפואה המונעת, מזון ומוצרי הטיפוח.

ההוצאה על רפואה בעולם עומדת כיום על 7.3 טריליון דולר - ולמולה עלתה ההוצאה על Health and Wellness לסך של 4.2 טריליון דולר - האמור במעל 50%, לכן בהקשר זה, של התבגרות האוכלוסיה, ושקיפות המידע, דגש מיוחד יש לתת לרפואת "עשה זאת בעצמך" (D.I.Y. HEALTH), המשלב את הפרמטרים לעיל (מזון משקאות, רפואה מונעת, ספורט וכד') תחום זה עתיד להמשיך ולצמוח מהותית – בעולם כולו.


תחום נוסף שכדאי לשים אליו לב – אשר הניב גידול מהותי של 6.4% - ועדיין (יחסית) בראשית דרכו, הינו תחום הנדל"ן.

המגמה הרווחת כיום היא לשפץ / לבנות בתים לא רק אקולוגיים החוסכים באנרגיה אלא עם מאפיינים של נופש, (מקלחת כמו SPA, וכד'). הכנסת הטבע לבית (גינה וגידול מזון בבית) ופרמטרים נוספים.


ארה"ב מובילה מגמה זו עם השקעות של 54.8 מיליארד דולר, סין במקום השני עם השקעות של 46.8 מיליארד, ואירופה במקום השלישי עם 31.7 מיליארד דולר.

בתים אלו נמכרים בעלויות הגבוהות בין 10%-25% ביחס לאחרים (בין אם בית חדש או לאחר שיפוץ) ומגמה זו עתידה להמשיך ולצמוח עם התפתחויות טכנולוגיות של ה"ערים החכמות".


בהצלחה!

שאלות? רוצה לדעת עוד? רוצה ליצא? צור קשר :



bottom of page