top of page
  • תמונת הסופר/תגלי יהודה מכירות לארה"ב

BEST IN CLASS

תחום הנדל"ן בארה"ב עדיין לא התאושש כראוי, והיצע הבתים לרכישה עדיין נמוך ביחס לרמתו טרם המשבר הכלכלי – אך זה לא עוצר את הום דיפו, המדווחת על גידול במכירות של כל קטגוריה ובהשקעות.

בפוסט The Big Orange סיפרנו לכם כי רבעון רביעי של הום דיפו הניב 26.49$ מיליארד דולר מכירות שהביא את הרשת למחזור שנתי כולל של 108.2$ מיליארד דולר.


הרשת מפרסמת את הדוחות השנתיים שלה ל2018 והתוצאות לפי קטגוריות .


הום דיפו חילקה את מכירותיה ל 3 תחומים עיקריים:Building materials – שהניב 39.97 מיליארד דולר ומהווה 37 אחוז מכלל מכירותיה

Decor – תחום שהניב 33% מכלל המכירות עם מחזור של 36.24 מיליארד

Hardliners – המשלים את 30% הנותרים עם סך של 32 מיליארד דולר


בחלוקת תתי הקטגוריות, לראשונה קטגוריית ה Indoor Garden עוברת את רף ה 10 מיליארד דולר עם 9.6% גידול במכירות לעומת 2017.

קטגוריה שניה בגודלה היא מחלקת מכשירי החשמל שהניבה גידול של 8.3% והביאה את המחזור המכירות השנתי של סגמנט זה ל 9 מיליארד דולר.



הרשת מדווחת למשקיעיה על פוטנציאל שוק בסך של 600 מיליארד דולר בו היא מתעתדת למקד את מאמציה לפי: תחזוקה ותיקונים כ 50 מיליארד דולר, שרות לאתר (השיפוצים / בניה) : כ 200 מיליארד דולר, ותחום ה Home Improvement כ 350 מיליארד דולר.


כאן יש לתת דגש מיוחד, שכן הום דיפו מצליחה היכן שרבים וטובים משקיעים ומקדישים מאמצים רבים. הרשת מצליחה לגרוף נתחי שוק לא רק למול הצרכן הסופי (B2C) אלא אף למול קבלנים / אנשי מקצוע / מנהלי אחזקה וכד' (B2B) המבצעים רכישות ברשת – וזה הישג לא פשוט שכן סגמנט זה מהווה מעל 36% מהיקף המכירות של הרשת.

מידע זה אקוטי לסגמנטים רבים של משווקים שכן בין 2018-2020 הום דיפו משקיעה 11.1 מיליארד דולר בתחומים שונים שיסייעו לה לשמור ולהגדיל את יתרונה היחסי בשוק, ובכלל השקעות אלו : 2.9 מיליארד דולר בטכנולוגיות הייעודיות לסחר אלקטרוני – וכדאי לזכור כי הרשת מדווחת על גידול של 24% בסחר אלקטרוני שלה, עם 2 מיליארד מבקרים בשנה, ו 50% מכלל ההזמנות המבוצעות באתר נאספות בחנויות.

השקעות נוספות יבוצעו בשרשרת האספקה שלה בכדי לתמוך במשלוחי סחורות לאתרים ביום ההזמנה או ביום העוקב, עם מטרה ליישם זאת ל 90% מכלל האוכלוסייה ביבשת.


שינויים אלו ונוספים (השקעה הכי גדולה תבוצע בחנויות – כ 5 מיליארד דולר) יסייעו לא לה רק לשמור על יתרונה היחסי בשוק אלא אף להגדילו למול סגמנטים רבים של משתמשים.


המלצות ליצואנים:

חברות הייטק המפתחות טכנולוגיות לסחר אלקטרוני והעצמת חוויית המשתמש במימד זה, כדאי מאד לבחון שיתופי פעולה עם הרשת.

יצרנים המוכרים בעיקר לתחום הקבלנים ובעלי מקצוע (B2B)– הרשת רק תלך ותגדיל את היקף פעילותה עם סגמנט זה, ומכירות לרשת יאפשרו צמצום מהותי של צנרת השיווק למול הגדלת מכירות ברמת כמויות.

יצרנים בתחום הגינון ומוצרים לחקלאות:


(B2B) לרשת כ 2300 חנויות ובכל חנות משתלה – אז כדאי לקחת בחשבון שמדובר בלקוח אחד שקונה ל 2300 חממות

(B2C) בין ה INDOOR ו ה OUTDOOR יש סך של 17.7 מיליארד דולר


מחלקת הגינון ומחלקת מוצרי חשמל – כמו קטגוריות נוספות ימשיכו לרשום גידול בגין היצע מאד נמוך של בתים לרכישה בשוק והעדפת צרכנים לבצע שיפוצים ושדרוגים של הבית בו הם מתגוררים, במקום לעבור לבית חדש.


רגע של נימה אישית

את הום דיפו אני אוהבת לאהוב, במהלך הקריירה שלי מכרתי לרשת זו בהיקפים של עשרות מיליוני דולרים, את הרשת הקים יהודי חם ומקסים בשם ברני מרקוס, ועודד את הקניינים שלו לבצע רכישות בישראל, כי היה לו חשוב לפתח בארץ מקומות עבודה – ולא רק לתמוך באופן של תרומות בכסף.


רשת זו, להבדיל מהרבה מאד רשתות בארה"ב מצויה בחוד החנית של החדשנות, היא יותר פתוחה לבצע השקות של מוצרים חדשים ממותגים פחות מוכרים, וזו אסטרטגיה עסקית לא טריוויאלית בהתחשב בעובדה כי הרשת ציבורית.

כאשר לומדים לעבוד בקורלציה עם דרישותיה צרכיה והאסטרטגיה העסקית שלה - ניתן לבנות עם הרשת שיתופי פעולה נפלאים המהווים דלת עצומה לשוק האמריקאי ותשתית לפיתוח עסקי של שוק זה.


בהצלחה!

שאלות? רוצה לדעת עוד? רוצה לייצא? צור קשר

40 צפיות
bottom of page