top of page
  • תמונת הסופר/תגלי יהודה מכירות לארה"ב

Hello USA

מוכרים בעיקר לאירופה? תכירו את ההזדמנות הבאה שלכם: ארה"ב.

על פי נתוני משרד הכלכלה, יצואנים רבים המשווקים לאירופה בסגמנטים: מזון, כימיקלים, אבנים יקרות, ומוצרי תחבורה חווים ירידה במחזור המכירות שלהם


עיקר השווקים בהם חלה ירידה מהותית במכירות הם אנגליה, בלגיה, הולנד וצרפת – כאשר יש לזכור כי אנגליה וצרפת הם 2 מתוך 3 השווקים הגדולים והחזקים באירופה.


כדאי מאד להכיר בעת זו את השוק האמריקאי – בין אם האמור בשיווק מוצרים לתחומי ה B2C (צרכן סופי) או ה B2B (מפיץ, שותף אסטרטגי וכד'), השוק האמריקאי – בגין מלחמת הסחר עם סין מהווה פתח לגידול פנטסטי עבור היצוא הישראלי.

כדאי לשים לב גם למהלך מול מקסיקו, שכן לשם עברו 30% מהיקף תעשיית הרכב של ארה"ב, והמכסים שהטיל ומחיל הנשיא טראמפ על מקסיקו נועדו בין השאר להחזיר מקומות עבודה אלו לארה"ב.

ההזדמנויות ליצרנים ויצואנים ישראלים טמונות לא רק בתחום הרכבים, שכן בעת זו בין המכסים שהוטלו על מקסיקו וסין - היקף יצוא לארה"ב בסך של 886 מיליארד דולר (ב 2018), סין מייצאת לארה"ב מיכון ומכונות לתעשייה, מזון, וכימיקלים – וכדאי לשים לב כי ע"פ דיווחים בארה"ב, סין כעת מחפשת את הדרך לשוב לשולחן המו"מ – לכן ההזדמנות לגרוף שוק וחלון ההזדמנויות תחומים בזמן.


מקסיקו מייצאת לארה"ב מינרלים, מוצרים לתעשיית רכב, כימיקלים ועוד שם עושה רושם כי המו"מ להורדת המכסים ייקח קצת יותר זמן בשל הדרישות שהציבה ארה"ב.

הזדמנויות שאסור להחמיץ טמונות עבור תעשיות רבות, למה כדאי לשים לב?:


יצרני מזון, וח"ג למזון – השוק בארה"ב (מסעדות ומזון צרכן סופי/בית) הקטגוריה עצומה מעל מחזור מכירות של טריליון דולר בשנה – אך נדרשת פרסונליזציה נכונה של המוצרים והכרת צנרת השיווק באופן מעמיק - בשל מגמות מתפתחות בתחום זה, לדוגמה מוצרים ירוקים / ידידותיים לסביבה מוטי sustainability עתידים להגיע להיקף מכירות של 150 מיליארד דולר.


תעשיות רכבים ויצרני משנה לתעשיית התחבורה - גם סגמנט זה בארה"ב מניב מחזור מכירות של מעל טריליון דולר בשנה, ועם המכסים על מקסיקו, בעיקר יצרני רכבים - כולל תעשיות משנה - יחזירו מקומות עבודה לארה"ב ופותחים פתח עצום ליצרנים ישראלים במגוון רחב של תעשיות רלוונטיות, כולל שיתופי פעולה וייצור כקב"מ.


תחום שיפוצים למשתמש בייתי - כמות התעשיות הרלוונטיות עצומה, בין אם ישירות לקמעונאים, מפיצים, או שותפים אסטרטגיים. תעשיה זו עתידה להגיע להיקף מכירות של 300 מיליארד דולר (וע"פ התחזיות תצמח ב 5 שנים הקרובות), ההזדמנות בגין מהלכי ארה"ב למול סין ומקסיקו טמונה ליצרנים ישראלים בתחום בניה – בעיקר בתחום מוצרי מתכת לבניה , בגין המיסוי בסך 25% על סין, מקסיקו גרפה את נתח השוק הגדול ביחס לשאר מדינות העולם, וכעת ספקים בארה"ב מחפשים חלופות. קטגוריה נוספת (היקף של כ 50 מיליארד דולר) רלוונטית לתחום הגינון.


מוצרים לבית חכם, תקשורת, אנרגיה, וטכנולוגיות - כדאי לשים לב שהמהלך של הנשיא טראמפ מאד אסטרטגי , ולמעשה עבור יצרנים ישראלים נפרש שטיח אדום לכניסה לשוק האמריקאי. שוק זה מוצרי בית חכם (כולל טכנולוגיות אבטחה באמצעות מוצרים ואפליקציות), בארה"ב הוא הגדול והמוביל בפערים דרמטיים. שינויי האקלים ביבשת מרחיקי לכת וגורמים לנזקי ענק. נזקים אלו משפיעים מהותית גם על צריכת אנרגיה ומובילים לשינויי חקיקה וסבסוד פנים מדינתי של מוצרים רלוונטיים, אז מומלץ למנף גם הזדמנויות אלו.


קטגוריות נוספות – בעת זו כמו שסיפרנו לכם חלון הזדמנויות בהיקף של כמעט 900 מיליארד דולר למול השוק האמריקאי, לא רק בגלל מלחמת הסחר עם סין והאתגרים הגדולים בפניהם ניצבת מקסיקו שימו לב שכמעט בכל קטגוריה היצוא לארה"ב מתאושש ומצוי בגידול וכדאי מאד למנף את חלון ההזדמנויות.


עם זאת, לא לשכוח, מדובר בצרכן האמריקאי (ולא משנה אם המכירה היא ל B2B ועל אחת כמה וכמה ל B2C – גם קניין הרכש אצל המפיץ הוא קודם כל צרכן...), מדובר בצרכן חוקר, בודק ולומד טרם רכישה, צרכן הרגיל לרמת שרות שונה, אז מומלץ לבצע עבודה יסודית טרם התחלת התקשרות, ולוודא הצעה שאינה נסמכת על מחיר בלבד אלא מוצר הוליסטי כדי למנף פיתוח עסקי לטווח בינוני וארוך.


בהצלחה!

שאלות? רוצה לדעת עוד? רוצה לייצא? צור קשר, או פשוט לשתף בכדי לעזור לאחרים.

22 צפיות
bottom of page