top of page
  • תמונת הסופר/תגלי יהודה מכירות לארה"ב

Home Sweet (Smart) Home (Depot)

עודכן: 26 בנוב׳ 2018


הנדל"ן בארה"ב מהווה מנוע צמיחה עצום, ומשפיע על תעשיות רבות בכלכלה.


להבדיל ממקומות אחרים בעולם, בארה"ב רוב הבתים הם צמודי קרקע, ותהליך הבניה מעט שונה מזה הנפוץ בעולם, שכן הוא עתיר מוצרים על בסיס עץ - אלו מוזילים את עלות הבית ביחס לבניה אחרת בעולם.


המשבר הכלכלי בעשור האחרון, השפיע על שוק הנדל"ן ותעשיה זו בפרט, וכתוצאה מהונאת הבנקים בתחום המשכנתאות הממשל בארה"ב, נקט במהלך עשור זה, בצעדים שיגנו על הצרכנים, ובכללם רגולציה מחמירה יותר על הבנקים בנושא המשכנתאות.

בין המשבר, ורגולציה זו הצטמצם מלא הבתים הקיימים שזמין לציבור הרוכשים והשפיע גם על בניה חדשה.


עם התאוששות הכלכלה (סגירת חובות, גידול בהכנסה פנויה, גידול בשכר, ירידה מתמשכת של אבטלה קצב אנפלציה ועוד) מתאושש גם שוק הנדל"ן בארה"ב.


ההתאוששות לא רק מתבטאת בבניה חדשה אלא גם של שיפוצי בתים ישנים.

בשנת 2017 היקף שוק זה נאמד (ארה"ב בלבד) ב 367 מיליארד דולר, וב 2018 צמח בלמעלה מ 5% ועתיד להגיע להיקף של 387 מיליארד דולר.

להום דיפו (אחת הרשתות האהובות עלי בעולם, לה ביצעתי מכירות בהיקפים של עשרות מיליוני דולרים), נתח שוק של כמעט 30% (!) מהיקף מכירות זה.

זהו הישג עצום עבור הרשת שמתחרה בשוק בוגר עם ריבוי קמעונאים.


מה שחשוב הוא להבין מה מניע גידול זה - שכן אין זה רק גילאי מלאי הבתים שזמין בשוק - ובנוסף כיצד הרשת פוגשת כל הגורמים בתהליך, ובכלל אלו את ציבור הרוכשים וזה מגוון.

הום דיפו כמו יתר הקמעונאיות משקיעה בפיתוח טכנולוגיות ליצירת תהליך OMNICHANNEL הוליסטי המעצים את חווית ציבור לקוחותיה, אך בנוסף הרשת מצהירה בדוחות הכספיים שלה על הרחבת קווי מוצרים וטכנולוגיות לבית החכם, ולא בכדי.

קטגוריה זו הופכת לחמה במיוחד.

למידע נוסף על האסטרטגיה של הרשת וגורמים משפיעים, להלן המאמר Home Sweet (Smart) Home (Depot)

בהצלחה!

שאלות? רוצה לדעת עוד? רוצה ליצא? צור קשר :





25 צפיות
bottom of page