top of page
  • תמונת הסופר/תגלי יהודה מכירות לארה"ב

It’s ON!


בפוסט HEADS UP (7.5.19) סיפרנו לכם על נסיגת סין מהתחייבותה לשינוי החוק שיגן על קניין רוחני, ועל האיום של הנשיא טראמפ להחיל את המכסים בהיקף של 25% על סחורות בשווי של 200 מיליארד דולר.

היום (10.5.19) התבשרנו כי מהלך זה יוצא לפועל (שאפו לנשיא טראמפ – לא רק מדבר, גם עושה).


אך כאן צריך לשים לב לנקודה מהותית שכן זו עתידה להשפיע על פיתוח עסקי של כל חברה – לא רק לגבי השוק האמריקאי אלא גם הסיני, ואף שווקים נוספים ברחבי העולם.



היצוא העסקי ממדינת ישראל לסין גדל ב 55% והיצוא לארה"ב ירד ב 8.2% בשלושת הרבעונים הראשונים של 2018 – למה זה חשוב? כי עיקר היצוא ממוקד בטכנולוגיות, וכאן צריך לבחון מחדש על מה הנשיא טראמפ ממקד את 25% מהמס, וזה בטכנולוגיות בעיקר.



סין הכריזה על תוכנית Made in China 2025, האמור במהלכים והשקעות שמבצע הממשל בסין בכדי למצב עצמו כמעצמה בתחום הטכנולוגיות, מהלך שארה"ב לא מוכנה לקבלו – וזה האחד מהווה איום על עליונותה.

את הצמיחה הטכנולוגית שחוותה סין בשנים האחרונות השיגה באמצעים לא בדיוק כשרים – כפי שפרסם זאת הממשל בארה"ב

עכשיו צריך להבין את המהלך של הנשיא טראמפ במיקוד המכסים, ולראות מהם עשרת הקטגוריות המובילות עליהם יוטלו המכסים – ורובם ממוקדים בטכנולוגיות.


מתוך 10 הקטגוריות הגדולות - היקף יבוא לארה"ב בסך של 57.3 מיליארד דולר – 45.3 מיליארד דולר ממוקד בטכנולוגיות. וזו רק ההתחלה.



הקטגוריות הבאות על הכוונת הם: טלפונים סלולריים (44.8 מיליארד) , מחשבים ניידים (38.7 מיליארד), משחקי ווידיאו וקונסולות (5.4 מיליארד), מסכי מחשבים, טלוויזיות, דיסק און קי, טלפונים מדפסות ועוד בהיקף של 23.3 מיליארד דולר.


ליצרנים ישראלים המפתחים המייצרים בסין ומוכרים לארה"ב כדאי מאד לשקול שינויי אסטרטגיות והערכות בהתאם, שכן לא בכדי הנשיא טראמפ פועל במדיות דוגמת הטוויטר, ומקיים דיאלוג ישיר עם הציבור ומסביר את מהלכיו – הציבור בארה"ב מבין כי המלחמה היא על מקומות עבודה בשוק האמריקאי, וכדאי לזכור כי זה שוק שיצא ממיתון של עשור – יש העדפה של מוצרים תוצרת ארה"ב, וככל שמחריפה מלחמת הסחר, מוצרים סיניים זוכים ליחסי ציבור לא טובים במיוחד.


כדאי גם לזכור שהשוק האמריקאי אוהד מוצרים מישראל, ומעריך מאד את החדשנות והאיכות של פיתוחים מהארץ, ולכן שווה ומומלץ מאד – ובעיקר בעת זו של הזדמנות פז - לבחון את הפיתוח העסקי של השוק האמריקאי, חברות הזקוקות למימון – משרד הכלכלה מעמיד סיוע לנושא זה במיוחד, מידע ניתן למצא בלינק הרצ"ב (בסוף הפוסט קישורים)


בהצלחה!

שאלות? רוצה לדעת עוד? רוצה לייצא? צור קשר


50 צפיות
bottom of page