top of page
  • תמונת הסופר/תגלי יהודה מכירות לארה"ב

room to grow

עודכן: 1 באפר׳ 2019


סקר חדש שפורסם ע"י הJCHS מבית היוצר של אוניברסיטת הרווארד מעלה תמונה מאד מעניינת לגבי שוק השיפוצים (דיור למגורים) בארה"ב.


כמו תמיד – להבין היקפים, בשנת 2017 מחזור המכירות של תחום זה עלה ל 424 מיליארד דולר, גידול של 6.13% לעומת 2016, ולפי נתוני המכירות שפורסמו על ידי הום דיפו לשנת 2018, זו האחת צמחה.



את הצמיחה הזו יש לבחון לעומק שכן המגמות משתנות, כפי שחלקנו בבלוג של ג'ימרקס 360.


3 סגמנטים שאנו ממליצים לייחס להם תשומת לב מיוחדת – ואלו בגידול בשל שינוי המגמות עליהם דיווחנו, (לא לפספס את היתר – אך אלו סטנדרטיים):




החלפת מערכות וציוד 17.5%:

שילוב של מודעות הולכת וגוברת לאקולוגיה, התייקרות מחירי אנרגיה, וגילאי בתים שנבנו לפני עשורים רבים – מביאים לגידול בשדרוגי תשתית הבתים (חשמל מים קירות פנים וכד').


השקעות בחצר 14.3% (ועוד 5.5% = 19.8%):

חוזרים חזרה למודעות, אקולוגיה – והעלאת ערך הנכס.

ההשקעות בחצר כוללות את הגינה, אך בנוסף צנרת ביוב ישנה שבה נזילות, החלפת מערכות השקיה לחסכוניות במים, החלפת צמחיה (Landscape) עם אבזור להעשרת הבילוי בחצר (Hardscape) דוגמת צמחיה מוטת בצורות, חיפויי קרקע ממוחזרים כגון בטון שלא מגיע לאתרי אשפה, אלא ממוחזר ומחליף חיפויי קרקע יקרים יותר, פטיו, ריהוט גינה, קמיני חוץ ועוד – כדאי מאד לשים לב לסגמנטים אלו.


החלפת חיפוי חוץ קירות הבית (19.6%) + שיפוצים בעקבות אסונות טבע 6% (25 מיליארד דולר):

חשוב לזכור שמרבית הבתים בארה"ב הם צמודי קרקע שנבנו לפני שנים רבות, בניה זו בוצעה לפי קודי בניה ישנים – הכוללים חומרים וטכנולוגיות בהתאמה. התייקרות תשומות ואנרגיה כמו גם התייקרות מחירי בתים מביאה את בעלי הבתים לשפץ, במקום למכור ולעבור לבית חדש.

במסגרת שיפוצים אלו, בעלי הבתים מחליפים דלתות, חלונות, גגות חיפויי קיר וכד', באזורים המצויים ברמות סיכון גבוהים ביבשת דוגמת דרום ומערב, הבניה משתנה בכדי להיערך לאסון הטבע הבא.


השקעות שכדאי לשים אליהן לב במסגרת שיפוצים אלו :

מוצרים ופיתוחים לתחום התייעלות באנרגיה – וזה כולל את כל מכשירי החשמל בבית, דלתות חלונות, מזגנים, איטום, וכד', מובילים את הטבלה עם 67% מההשקעות.

הסגמנט הבא מתייחס להתייעלות בצריכת מים עם 56%.

תחום המחזור בארה"ב – וכל מה שמסייע לצרכן לעשות זאת – עבר לראשונה את רף 51%.

תחום הבתים הבריאים – מגמה שנמצאת בקדמת הדאגה של הצרכן האמריקאי, בשל בניה עתירה בעץ המאפשרת התפתחות של עובש ובניה ישנה בה בוצע חיפויי צנרת אזבסט – מניבים גידול בתחומי איכות האוויר בפנים הבית עם 50%.

אוטומציה של הבית – סגמנט שצומח בקצב מדהים הגיע כבר להיקף של 37% - והשוק האמריקאי מוביל את העולם בתחום.

סגמנט אחרון שמומלץ ליצרנים ישראלים לשים אליו לב – אנרגיה מתחדשת 20% שהם 84.8 מיליארד דולר.


אחרון חביב – ושלא יטוס לכם מתחת לרדאר, כי זה האחד סופר חשוב! כסף.


טרם המשבר הכלכלי, האמריקאי מימן שיפוצים באמצעות הלוואות, ומינוף פיננסי בבנק / כרטיס אשראי.

סיפרנו לכם על שינוי מגמה בתחום התשלומים שחל בארה"ב ומעבר למזומן, הגדלת פעילות בכרטיס חיוב, צמצום שימוש בכרטיס אשראי ועוד - גם בתחום זה, בו היקף ההוצאה נע בין 10,000-50,000 דולר ואף מעבר, האמריקאי עובד לפי עיקרון BBB (Banks Bad For Business), ממעט לבטוח במערכת הבנקאית / פיננסית, ומעדיף לבצע השקעות אלו מכיסו הפרטי, ולמנף את השקעותיו בעיקר - וככל האפשר - מכספי חסכונותיו, ואלו העושים שימוש במימון של כרטיס אשראי מסתמכים על כרטיסי אשראי של הקמעונאים.


זה שינוי פרדיגמה מהותי לעומת התנהגות צרכנים של טרום המשבר, ובעת תמחור מוצר – מומלץ לשים לב!


בהצלחה!

שאלות? רוצה ליצא? צור קשר!


32 צפיות
bottom of page