top of page
  • תמונת הסופר/תגלי יהודה מכירות לארה"ב

Sales UP!

נתוני המכירות הקמעונאיות בארה"ב, לחודשים ינואר – מאי 2019, הגיעו ל 2.486 טריליון דולר, גידול של 3.2% ביחס לתקופה המקבילה ב 2018.

למלחמת הסחר השפעה צפויה על תחומי האלקטרוניקה ומוצרים נוספים המיובאים מסין – שהיקף היצוא שלה לארה"ב ירד כבר ב 7% למרות סבסוד הסחורות וספיגת המיסים.


בפוסט Hello USA סיפרנו לכם על ירידות ביצוא הישראלי (לארה"ב ואירופה) בתחומים ספציפיים – כדאי לשים לב כי דווקא תחומים אלו גדלים בעת זו בארה"ב וכדאי למנף הזדמנויות.


למה כן כדאי לשים לב, גידול מעל הממוצע מניבים סגמנטים :


מזון / מסעדות וכד' עם 4.6% גידול, וזה סממן חשוב כי הוא מעיד על המצב הכלכלי ורמת הביטחון של הצרכן בשוק – וכן גם על ההכנסה הפנויה, אך כדאי לשים לב כי בארה"ב חלים שינויים גם בהרגלי התזונה ויש סוגי מזון שבעת זו נפוצים במסעדות בלבד ועדיין לא בחנויות, אך מגמה זו עומדת בפני שינוי.


חנויות בריאות / פארמים – 4.3% - בחנויות אלו יש גידול בתרופות ה OTC, תוספי תזונה ושייקים בשל התייקרות שרותי רפואה, מודעות לבריאות ומניעה. בנוסף בחנויות אלו כמות עצומה של מוצרים לתחום הקוסמטיקה והטיפוח האישי – בנוסף למזון ומשקאות.


סחר דיגיטלי וחנויות סחורה כללית (Gen. Merchandise) – לקחת בחשבון שיש ירידה בסגמנט חנויות (Dept. Stores) של 3.6%- (בעיקר טקסטיל) שכן הרבה מפעילות זו עברה לסחר אלקטרוני שמניב גידול של 10.7%


סגמנטים עם גידול מתחת לממוצע השוק שכדאי לשים אליהם לב:

רכבים וחלקי חילוף- סגמנט זה מניב גידול של 2.5% אך יש לקחת בחשבון כי יתכנו שינויים בשל המיסוי על מקסיקו.


תחום הבניה והגינון – תחום המניב צמיחה בסך 2.4% - וזו האחת אינה מובנית מאילו שכן מדובר בעיקר בשיפוצים, לאור האטה בבניה החדשה בארה"ב שעדיין רחוקה מהמספרים של לפני המשבר, וכמו שסיפרנו לכם, תחום השיפוצים ימשיך ויצמח ולנוכח המגבלות על סין ומקסיקו – יצרנים ישראלים ניצבת בפניכם הזדמנות מרתקת שכן בעת שיפוץ יש פתיחות גדולה יותר להשקיע בשינויים ושידרוגים.


אחרון חביב הוא תחום רכישות מזון לבית עם גידול של 2.3% (חצי מהסכומים המושקעים ברכישת מזון במסעדות), גם בתחום זה שינויים רבים בהרגלי התזונה וכדאי לעקוב אחרי מגמות


מגמות משמעותיות נוספות שכדאי לשים אליהם לב:


סיפרנו לכם על הגידול שחל בשימוש במזומן או בכרטיסי חיוב לנוכח המשבר והמיתון, ושאמזון (כמו קמעונאים אחרים) מפתחת שרותים שיאפשרו לצרכנים ללא כרטיסי אשראי רכישה באמצעות מזומן, ושאלנו – האם אמזון שמה למטרה להתחרות בשירותים בנקאיים והנה זה מגיע.


אמזון ממשיכה לספק חלופה לשרותים פיננסיים / בנקאיים ומכריזה על כרטיס אשראי חדש (וגם כרטיס חיוב) שהיא משיקה – ללא דמי עלות שנתיים, הטבות של החזרים כספיים על רכישות ועוד, אך אחד הדברים הכי חשובים שאמזון שמה לה למטרה באמצעות מהלך זה, הוא לסייע ללקוחות לשפר את דרוג האשראי שלהם באמצעות כרטיס זה.


ליצרנים ישראלים המשווקים או מתעתדים לבצע פיתוח עסקי לשוק האמריקאי, מומלץ לבחון את תמחיר המוצר וצנרת השיווק באופן זהיר במיוחד, ולוודא כי המוצר מתומחר באופן קורלטיבי למגמות המתפתחות בשוק.



 

עדכון חשוב מאד!

בהסכם הסחר של ישראל עם ארה"ב יש סיוג שמאפשר יבוא ח"ג ו/ או רכיבים ממדינות כאלו, ובמצב שבו היצרן מוסיף ערך מוסף מעל 35% בישראל ניתן להגדיר את המוצר כתוצרת ישראל ואז לא משלמים מכס בעת הכנסתו לארה"ב למידע נוסף בלינק הנ"ל

ככה זה כשעובדים עם מומחים לשוק מסויים... עכשיו מהר ליצא!

 

בהצלחה!

שאלות? רוצה לדעת עוד? רוצה לייצא? צור קשר, או פשוט לשתף בכדי לעזור לאחרים.


29 צפיות
bottom of page