top of page
  • תמונת הסופר/תגלי יהודה מכירות לארה"ב

Seize The Day – The Time Is NOW!

הזדמנות לביצוע מכירות לסגמנט שוק בהיקף של כ 300 מיליארד דולר - והיא כאן עבור יצואנים ישראלים!

שוק הנדל"ן בארה"ב מהווה מנוע צמיחה עצום במיוחד, בשוק זה גודל הבית גדול במיוחד ביחס לזה הנפוץ במדינות אחרות, וגודל הבית מכתיב לא רק תכולה (ריהוט) כי אם גם את ההשקעה בתשומות לבניה ובכלל אלו קירות, חלונות, גג וכד'.



מנוע זה נפגע במהלך העשור שחלף נלוכח הונאת הבנקים, ועם פרוץ המשבר בתים רבים עוקלו והיקף הבעלות ירד מסך של 69.2% (2004) ל 64.2% ברבעון הראשון של 2019, בגין ירידה זו שוק הדירות להשכרה חווה צמיחה עצומה, וכמות הדירות / בתים להשכרה הלך והצטמצם.



גרף הבעלות על בתים בשוק האמריקאי – מאתר הפדרל ריזרב – מעלה כי משנת 2016 חלה התאוששות, אך התאוששות זו רחוקה מאד מלהדביק את הפער של טרום המשבר.


הסיבות לכך נעוצות במספר גורמים עיקריים :

(1). עם עיקולי הבתים חלה האטה בבניה, בגין עודפי היצע שכן הבנקים מכרו את הבתים בחסר.

(2). האזרחים בארה"ב נוהגים במשנה זהירות ולא ממהרים למנף את עצמם באמצעות מימון בנקאי.

(3). עם התאוששות הכלכלה חלה גם התאוששות של שוק העבודה ועליה במשכורות ורמת ההכנסה הפנויה עקב כך הועלתה ריבית הפריים שהובילה בין השאר להתייקרות המשכנתא – וכיום זו עומדת על בין 5.3% - 5.5% שנתית (קבועה ל 30 שנה).

(4). על הבנקים הוחלה רגולציה מאד מחמירה, שמציבה גם לקונים רף גבוהה יותר לגבי יכולתם להתחייב.

(5). בגין סיבות מספר 1 ו 4, עיקר הבתים שנבנו היו בעיקר בתים עם גימורים יוקרתיים, וכתוצאה מכך חלה ירידה של בתים חדשים למכירה מ 1.3 מיליון בתים בשנה (2000-2003) לסדר גודל של 900,000 בשנת 2018.

לסיבות אלו יש להוסיף מחסור עובדים בשוק הבניה, רגולציה, העדר נדל"ן באזורים בעלי ביקוש גבוה, והתייקרות תשומות לבניה בגין... מלחמת הסחר.


סיבות אלו הביאו לתפנית מעניינת, המייצרת הזדמנויות רבות למכלול רב של תעשיות, ראשית חל גידול בשוק הבניה החדשה מ 20% ל 30% וזה עבר להתמקד בבתים פחות יקרים / גדולים ויותר מותאמים לרוכשי בתים בפעם הראשונה.

עם זאת מאחר ושוק הבניה החדשה עדיין יקר , ולא מצליח לקיים מענה על הביקוש, את מרבית הגידול בשוק הבתים הראשונים שבד"כ קטנים יותר, מניעים בעיקר קבוצת המילניאלס המהווים 46% מסך הרוכשים, ורכישותיהם הם לרוב של בתים ישנים ולאחר הרכישה משפצים אותם.

התפנית שחלה בשוק מתקיימת כבר משנת 2017 בה חל הגידול ממוקד בשוק השיפוצים, ותחום זה לא רק שצמח באופן קבוע להיקף של 274.8 מיליארד דולר בשנת 2018 אלא אף עתיד להמשיך ולצמוח עד שנת 2023 להיקף של 332.1 מיליארד דולר – ויש לקיים הבחנה כי שוק זה רלוונטי לשוק הבתים הפרטיים בלבד (Home Improvement).



בפוסט Best In Class, דיווחנו על הגידול במכירות הום דיפו, וכי 37% (כ 40 מיליארד דולר) מהמכירותיה ב 2018 הגיעו מקטגוריות ספציפיות הרלוונטיות לשיפוצים, ומתוך הדוחות הכספיים של הרשת התייחסנו לדיווח שמסרה למשקיעים על פוטנציאל שוק של 600 מיליארד דולר – חשוב להבין, אין האמור רק בפוטנציאל במכירות ישירות לצרכן האמריקאי דרך קמעונאים הפועלים בסגמנט ה B2C אלא אף במכירות למפיצים ושותפים אסטרטגיים (B2B), שכן תחום המכירות לבעלי מקצוע (קבלני שיפוצים) אף הוא עתיד לעלות בהיקפים גדולים לא פחות (וככל הנראה יותר), השיפוצים המבוצעים כעת מתפרשים גםלבנייני דירות – בגין המחסור בשוק זה, והאמרת המחירים על דירות שעברו שיפוצים.


חשוב לזכור את המכסים בגובהה 25% על יבוא מתכות מסין שפותח צוהר עצום למכלול רב של תעשיות ומפעלים בישראל, במגוון רב של ערוצי התקשרות ופיתוח עסקי של השוק האמריקאי וגידול במכירות, בעת זו – שכן תחום הבניה בארה"ב נסמך על יבוא מסין במשך שנים רבות.

לא פחות חשוב, משרד הכלכלה מעמיד למפעלים סיוע במימון כספי לפיתוח השוק (מימון של תהליכי השיווק) באמצעות תוכניות של"ב וכסף חכם (מידע נוסף כאן - בסוף הפוסט) - הן למכירה ישירה לקמעונאות והן למפיצים ופיתוח שותפויות אסטרטגיות.


קטגוריות המצויות בגידול מעל הממוצע :

מוצרים לתשומות בניה:

מרמת קירות גבס, מוצרי עץ לבניה, חלונות חיפויי קירות חוץ ופנים, גגות על כל המשתמע וכלה בברגים ומסמרים! כולל כל תעשיות המשנה התומכות באלו.

מיזוג ואנרגיה

אחסנה,

כלי עבודה.

צנרת (Plumbing).

סגמנטים נוספים המצויים בגידול : מוצרים לעיצוב הבית ומוצרי חשמל.


בהצלחה!

שאלות? רוצה לדעת עוד? רוצה לייצא? צור קשר, או פשוט לשתף בכדי לעזור לאחרים.

29 צפיות
bottom of page