top of page
  • תמונת הסופר/תגלי יהודה מכירות לארה"ב

Straight Shooter: it’s ON!

עודכן: 15 באוג׳ 2019

הנשיא טראמפ מחריף את המאבק בסין והגדיל את היקף המכסים על $300 מיליארד נוספים שיחולו על מוצרי צריכה

יצרנים ויצואנים ישראלים, סיפרנו לכם בתחילת החודש על כוונת הנשיא טראמפ להעלות מכסים ב 10% על סחורות בהיקף 300 מיליארד דולר מסין והנה זה הגיע.

המהלך מבוצע באופן פנטסטי.

כאשר הנשיא בישר על החלת מכסים אלו הבורסות בארה"ב הגיבו בירידת שערים, וכאיש עסקים זה לא מה שהנשיא טראמפ רוצה לראות,


ההודעה שפורסמה אתמול הבהירה מספר דברים מרתקים:



(1). החלת המכסים תתחלק ל 2 פעימות (צד ימין בגרף). פעימה ראשונה תחול בתחילת ספטמבר על מוצרי צריכה ותוצרי חקלאות, ופעימה שניה תחול על מוצרי אלקטרוניקה וצעצועים.



(2). חלוקת הסחורות קריטית ונועדה שלא לפגוע בצרכנים וקמעונאים כאחד, במהלך המכירות לתקופת החגים בארה"ב.


המכירות הקמעונאיות של הרבעון האחרון בארה"ב מניבות לפחות 25% מסך מחזור המכירות הקמעוניות.

בחינת נתוני המכירות של הרבעון האחרון ב 2018 עומד על כמעט 1.33 טריליון דולר, וכתוצאה ממכירות ה black Friday ולאחר מכן ב cyber Monday נמכרים לא מעט מוצרי אלקטרוניקה בשל המבצעים של הרשתות.

מעבר לכך אי אפשר לחגוג לילדים את חג המולד ללא צעצועים ולכן פעימה שניה של המכסים תחול ב 15.9.19.


הבורסות הגיבו בעליות שערים. המניה של אפל עלתה ב 5.8% והמניה של בסט ביי עלתה ב 11%.


(3). כאן נכנס לתמונה מהלך נוסף בעת זו מוצרים החיוניים לבריאות, בטיחות וביטחון המולדת – בעת זו נותרים ללא מיסוי. יש לקחת בחשבון את המאבק שמנהל הנשיא טראמפ באמצעות ה DOJ גם בחברות תרופות מחד למול הליכה בין הטיפות שלא לפגוע באוכלוסיות חלשות.


המלחמה שמנהל הנשיא טראמפ מנוהלת באופן מרתק. הוא ירש מכלול בעיות לא פשוטות שהונצחו לאורך עשורים רבים, אך הגדולה שבהם רלוונטית לתוצאות המשבר הכלכלי והמיתון שנמשך עשור כתוצאה מהונאת הבנקים – הונאה זו היוותה "קש ששבר את גב הגמל" – אך מה שאפשר אותה והמצב אליו קרסה הכלכלה האמריקאית הוא מה שעומד לעיניו של הנשיא טראמפ, מהלכי הממשל הן בארה"ב והן בסין שהביאו למצב זה.


מה שחשוב להבין הוא, כי הנשיא טראמפ לא לחינם נלחם על החזרת תעשיות לארה"ב והגדלת מקומות עבודה לציבור האמריקאי. כתוצאה מהמשבר הכלכלי העשירים התעשרו אף יותר, % האוכלוסייה הענייה עלתה באופן מהותי, ושכבת הביניים - דור המילניאלס (בעיקר) שאמור להניע את הכלכלה בארה"ב – נכנס לשוק העבודה בשכר נמוך יותר ביחס לדורות קודמים, דור זה אמור לרכוש בתים, לסיים את תשלומי הלוואות סטודנטים, להוליד ילדים ועוד - מנוע צמיחה עצום - אך כתוצאה מהמשבר לא מעט מקבוצה זו (כ 74 מיליון תושבים) גרה בבית ההורים עד גילאים מאוחרים ולמרות האישוש הכלכלי, קיימת שחיקה מהותית של שכבת הביניים.


זו אחת המטרות המרכזיות העומדת לנגד עיני הנשיא.


את המהלכים בארה"ב הנשיא טראמפ מבצע לרוב בין אם יש לו קואליציה או לא, והוא מנהל את הדיאלוג באופן גלוי וישירות עם הציבור, הוא דואג להפריך כל מידע כוזב - בעיקר זה הנוגע לליבת בוחריו, במדינות הנחשבות לרפובליקניות ובעיקר החקלאים.


להבדיל מנשיאים קודמים (בעיקר אובמה) – הוא לא מסתיר את שאט הנפש שלו כלפי מהלכי סין, וחולק עם הציבור (ציוץ עליון) כי סין מייחלת למועמד דמוקרטי בכדי שתוכל להמשיך "ולעשוק את אמריקה ולגנוב (ציטוט מדבריו...) מאות מיליארדי דולרים".


הוא לא עוצר בנקודה זו אלא אף חולק עם הציבור האמריקאי כי חברות סיניות רבות עוזבות את ארה"ב בשל המכסים והממשל בסין מבצע פיחות (devaluation) של המטבע ומזרים סכומי כסף עצומים לכלכלה בכדי להתמודד עם המכסים, כספים אלו מגיעים לכלכלה האמריקאית ועד עתה ללא עליות מחירים בארה"ב.


החקלאים, ציבור שנגדם סין מכוונת את ליבת הפגיעה ועל תוצרתם הטילה מכסים בהיקף של 60 מיליארד דולר (50% ממכסים נגדיים שהטילה סין על תוצרת אמריקאית), סופגים את האש במהלך מלחמה זו, ומקבלים תמיכה מהנשיא – אך אף הם מביעים את תמיכתם במהלכי הנשיא טראמפ.



כאן כדאי לשים לב למספר דברים חשובים:

המלחמה נגד סין לא מנוהלת רק ברמת המכסים, אלא ברמת שקיפות המידע בגובהה עיניים, האמריקאי הממוצע לומד בדיוק על מהלכי סין שפגעו בכלכלה האמריקאית והדימוי של סין ישפיע על רכש אמריקאי – לא רק של חברות - אלא ובעיקר של הצרכן האמריקאי.



 

הנקודה השנייה היא שבשוק זה כסף לא נשאר על השולחן לאורך זמן. יצוא הסחורות מסין לארה"ב ירד מתחילת 2019 בכמעט 31 מיליארד דולר, ואת מקומן של חברות סיניות העוזבות ארה"ב יתפסו חברות ויזמים מארה"ב וממקומות נוספים בעולם – ולנקודה זו במיוחד כדאי לשים לב.

 

הנקודה השלישית – גיבוי החקלאים למהלכי טראמפ – הציבור שנפגע הכי קשה ממלחמת הסחר אינו עניין של מה בכך, ואקוטי להמשך הגיבוי והתמיכה מהציבור שלא לוותר לסין.


נקודה אחרונה והיא החשובה מכולן, מעמד הביניים בארה"ב הוא המפתח להבנת האסטרטגיה הנוכחית והעתידית של הממשל בארה"ב, אז כמו תמיד... להתאהב בצרכן ולאהוב את המוצר, שכן זה יהיה מהפתח לפיתוח עסקי מוצלח של ההזדמנויות המדהימות שמתרחשות בעת זו בשוק האמריקאי.


לינקים לרשימות המוצרים המלאות : רשימה #1, רשימה #2


שאלות? רוצה לדעת עוד? רוצה לייצא? צור קשר! או פשוט לשתף ולעזור לאחרים.

בהצלחה


19 צפיות
bottom of page