top of page
  • תמונת הסופר/תגלי יהודה מכירות לארה"ב

התכנות שיווקית שלב ראשון - DUE DILIGENCE

עודכן: 26 בנוב׳ 2018


מודל העבודה שפותח ושוכלל בג'ימרקס מבוסס על שנים רבות של עבודה עם השוק האמריקאי ויצואנים הישראלים כאחד.


מטרתו העיקרית למקסם את סיכויי ההצלחה של ההשקה והגדלת היקיפי המכירות ללקוחות קיימים וחדשים כאחד, תוך צימצום סיכונים ומיקוד השקעות המבוצעות בתהליכים אלו ונוספים.


חברות ויזמים שפונים לג'ימרקס עושים כן על מנת לפתח מוצר יעודי לארה"ב, או כדי לקדם שיווק ומכירות בשוק האמריקאי - לעיתים לאחר ביצוע השקעות בפיתוח מוצר.

במקרים רבים עולה כי ההשקעות בוצעו ללא התכנות שיווקית - או שזו בוצעה באופן חלקי.


כל חברה באשר היא (ובעיקר המותגים המובילים), מבצעות תעדוף השקה, בהתאמה לפוטנציאל מירבי של השווקים המניבים ביותר, וזאת כדי:

  1. למקד את ההשקעות

  2. לצמצם סיכונים

  3. למקסם את הצלחת השיווק והמכירה של המוצר.

  4. למנף מכירות בשווקים חדשים

אך בכדי לעשות זאת ראשית יש לבצע היתכנות שיווקית מתודית, הוליסטית ומעמיקה של הבעיה : מטרת הפיתוח - או במילים אחרות לבצע בדיקת נאותות (due diligence)- שיתוו הנחיות לצוותי המו"פ, השיווק והמכירות.

השקעת כספים בפיתרון לבעיה מבלי לבחון את זו לעומק - באמצעות התכנות שיווקית רצינית (בסיס כל התהליך)  - מייצר מצב שבו מבצעים השקעות בפיתוח, תכנון הנדסי, רישום פטנט ועוד - במוצר שאינו בשל למצבים אלו, ולאחר בחינת הנדרש לשיווק ומכירה מסתבר כי לא ניתן לייצר מודל פיננסי לרווחיות.


במצב זה יש לחזור לשולחן השרטוטים - ולהוציא "כסף רע אחרי כסף טוב".


בכדי לסייע לחברות ויזמים להמנע ממצב זה, ולהצליח בפיתוח שיאפשר גיוס משקיעים, השקה לשווקים ומכירות מוצרים רלוונטיים הפוגשים מגמות עתידיות הנכונות למועד המכירה, יועלו פוסטים וקבצים ב 4 שלבים המסבירים מה חשוב לביצוע התכנות שיווקית מוצלחת.

בהצלחה!


להתכנות שיווקית - קובץ ראשון : היתכנות שיווקית שלב 1 DUE DILIGENCE

שאלות? רוצה לדעת עוד? רוצה ליצא? צור קשר :


20 צפיות
bottom of page