top of page
  • תמונת הסופר/תגלי יהודה מכירות לארה"ב

אמריקה מחלימה - מגמות בסגמנט ה HEALTH AND WELLNESS

עודכן: 26 בנוב׳ 2018


בפוסט על שינויים במגמות בתחום התזונה מהצומח בארה"ב, צויין כי מכירות התחום גדל ב 52 השבועות שהסתיימו ביוני 2018 לסך של 3.3 מיליארד דולר.

עוד נכתב כי אחת המגמות המשפיעות על תחום זה הוא התייקרות שרותי הבריאות בארה"ב.


קצת מספרים על מנת לקבל פרופורציות:

בשנת 2016 שוק התרופות בארה"ב הגיע למחזור מכירות של 446 מיליארד דולר, וארה"ב לבדה מחזיקה ב 46% מהשוק העולמי.


למי שביקר ביבשת וצפה בטלויזיה, ראה כי בערך כל פרסומת שלישית מתייחסת לתרופה, או בקיצור מדובר במצב שבו גם אם הצרכן לא מודע - מוכרים לו שיש לו צורך בתרופה כזו או אחרת.


קיים נתון מחריד אף יותר - זה המפורסם על ידי ה CDC (המרכז לבקרת מחלות בארה"ב) - שלפיו כ 175 מתים כל יום (!) כתוצאה מצריכה מופרזת של אופיאואידים (opioid) - שהוא הרכיב בתרופה שאמור לטפל בכאב.


השינויים:

לאחרונה התובעת הכללית של פלורידה הכריזה על תביעה משפטית נגד יצרניות תרופות, רופאים, מפיצים ו 2 רשתות פארם מהגדולות בארה"ב : Walgreens ו CVS.

2 קמעונאיות אלו נאשמות בהפצה של כמויות לא סבירות בהיקפים של מיליוני טבליות. התובעת הכללית של פלורידה היא לא היחידה, ואליה מצטרפות מדינות נוספות באיחוד.


במאמר שהועלה במקביל לפוסט, הנוגע לשינויי התזונה, מופיע גם גרף המכירות של וולמארט (ארה"ב בלבד), לשנת 2017, על פיו הצהירה החברה כי 6% מסך המחזור שלה, מגיע ממוצרי ה HEALTH AND WELLNESS - חשוב להבין כי מדובר בלמעלה מ 18 מיליארד דולר, וסכום זה אינו מתייחס למוצרי מזון המעצימים את בריאות הצרכן (בגרף - שמאל - חלק מסך ה 59%)

למה נתונים אלו חשובים ואיך הם קשורים? המגמה:

התובעת הכללית של פלורידה מבססת את התביעה שלה על גרימת התמכרות וניצול מצוקה של חולים - בדומה להתמכרות שגרמו חברות הטבק. תביעה שלפני עשורים הסתכמה בפיצוי של מיליארדי דולרים ששילמו חברות הטבק.

הכרזת מלחמה לא מגיעה רק מפלורידה אלא אף מהבית הלבן - ואותה מוביל (איך לא?) הנשיא טראמפ.

מה שחשוב לקחת בחשבון הוא שכאשר האמריקאים יוצאים למלחמה הם קודם כל משווקים אותה, ופה טמון מפתח מאד חשוב, שכן השיווק מתחיל בהגברת מודעות ובהקניית כלים לצרכן (education) לגבי הנושא.


כאן נרקם עוד נדבך הקשור להבדל תרבותי, בארה"ב ברגע שנתפס גורם כזה או אחר בהונאה, שקר, מעילה - דעת הקהל היא זו שמשנה את התמונה, והאמריקאים מצביעים באמצעות כספם.


מלחמה זו על תעשיית התרופות ומשווקיה לצורך ניפוח רווחים, במקביל להתייקרות שרותי הבריאות בארה"ב, מעלה את מודעות הצרכן לרפואה מונעת.


הצרכן האמריקאי משנה תזונה, וזו משפיעה לא רק על על מגוון המזון בחנויות, אלא אף על תוספי תזונה, אבקות אינסטנט להכנת שייקים מפירות וירקות, ומוצרים רבים הנפוצים אצל הענקיות וולמארט ואמזון - לא בכדי אמזון רכשה את WHOLEFOODS MARKET ומתעתדת לפתוח כ 3000 חנויות של AMAZON GO.


אלו לא הקמעונאיות היחידות המשנות את המגוון בחנויות ונערכות לשינויים בהתנהגות הצרכנים, שכן אף רשתות דוגמת הום דיפו הגדילה את מגוון הזרעים וצמחים שהיא מוכרת במשתלות בחנויות הרשת, וב 2017 מכירות מחלקת הגינון של הרשת הגיעו לסך של 16.4 מיליארד דולר (גינון חוץ כ 7 מיליארד ופנים כ 9.36 מיליארד דולר).

גידול זה מגיע מגידול בבתי אב המגדלים פירות וירקות בבית - סגמנט שגדל לכ- 40 מיליארד דולר (בארה"ב תחום הגינון הבייתי גדול מתחום החקלאות).


בגין מהלכים אלו של הממשל בארה"ב, שינויי המגמות ומודעות הצרכן האמריקאי כי התזונה מהווה את אחד המפתחות הקריטיים לבריאותו יחולו שינויים רבים המציבים הזדמנויות פז ליצואנים ישראלים בתחומים רבים, ומומלץ לבחון מגמות אלו באופן מעמיק בכדי לבצע אנליזת השקעות בפיתוח השוק והתאמת מוצרים - או פיתוח והשקה של חדשים.


בהצלחה!


שאלות? רוצה לדעת עוד? רוצה ליצא? צור קשר :



bottom of page